Mit tanulnának a gyerekek egy ideális iskolában?
Mit tanulnának a gyerekek egy ideális iskolában?
Nincs hozzászólás a(z) Mit tanulnának a gyerekek egy ideális iskolában? bejegyzéshezAz oktatás az elmúlt 20 évben nem változott semmit. Most is évszámokat bifláznak a fiatalok, magasfokú egyenletekkel bajlódnak, és költő gondolatait próbálják megfejteni. Amikor pedig pályát kéne választani, teljesen tanácstalanok. Bízzunk benne, hogy a változás és a fejlődés az oktatásban is megvalósulhat egyszer. A teljesség igénye nélkül pár tantárgy, amik jó tanerőkkel kiegészülve hasznosak lehetnek a következő nemzedéknek.
Matematika gyakorlati ismeretek: fejben számolás, pénztárnál a visszajáró pontos követése stb.
Pénzügyi ismeretek: befektetések, kamatozások, bankok és biztosítók, stb.
Irodalom: nem gondolatolvasás, tehát ne a költő, író érzéseit próbáljuk kitalálni, hanem azt nézzük meg, hogy számunkra mit jelent az olvasott mű. Bennünk milyen érzéseket ébreszt és ez mit tanít számunkra. Saját versek, történetek írása.
Testnevelés, vagyis mozgásfejlesztés: ne csak az automata mozgassa a testet, hanem tudatosan használjuk.
Testedzés: mindig más mozgásstílus alapjainak megtanulása, a jógától a harcművészeten át a táncokig, és még a természetjárás is!
Történelem: a tanulságokra helyezve a hangsúlyt, kevésbé az évszámokra. Elismerve azt, hogy lehet, hogy nem is úgy történt… Összefüggéseket láttatni. Ok és okozat, tettek és következmények.
Alkotás: minden, ami a kreatív hobby kategóriába belefér, az alapok megtanítása.
Háztartástan és technika: Kár, hogy a régi időkből ez nem maradt meg! Alapismeretek főzésre, mosásra, takarításra. Szögbeverés, fűrészelés, kertészet, növénytermesztés, ház körüli munkák ismerete.
Informatika. Felhasználói és programozói alapok.
Zeneismeret: jobb agyféltekés zenetanulás, különféle stílusok elsajátítása, különféle hangszerek megismerése.
Relaxáció: meditáció, ellazulás, teremtő képzelet, különféle technikák megismerése, gyakorlása).
Önismeret, dráma: terápiák, önismereti technikák megismerése, gyakorlása, színészet, karakter- és személyiségtípusok különféle tanai és gyakorlatuk, kommunikációs technikák!!, önkifejezés).
Magyar nyelvtan: helyesírás, szókincsbővítés).
Idegen nyelv
Osztályfőnöki óra!! Ez különösen fontos, hogy élő legyen a kommunikáció és az információáramlás a tanárok és diákok között. Bevonva a szülőket és lehetőséget adva közös döntések meghozatalára.
Leave a comment
You must be logged in to post a comment.