Az első elektromos közút
Az első elektromos közút
Nincs hozzászólás a(z) Az első elektromos közút bejegyzéshezDél-Koreában átadták a világ első olyan közhasználatú úthálózatát, amely menet közben, elektromágneses indukció révén tölti fel a rajta haladó elektromos járműveket. A rendszer nagy előnyei közé tartozik, hogy az ilyen utakra készült járművekbe kisebb akkumulátor is elegendő, illetve nincs szükség töltőállomásokra, hiszen az út felszíne alatt futó kábelek gondoskodnak az utánpótlásról.
Az üzembe állított elektromos úthálózat Gumi városában található, és összesen 24 kilométer hosszú. Jelenleg mindössze két speciális busz képes kihasználni az utak nyújtotta lehetőséget.
A rendszer első verzióját még 2010-ben helyezték üzembe a szöuli állatkertben.
Az OLEV (Online Electric Vehicle) rendszerű buszok az út felszíne alatt nagyjából 30 centiméterrel elhelyezett kábelekből, közvetlen érintkezés nélkül, elektromágneses indukció révén nyerik energiájukat.
A teljes útvonal mindössze 5–15 százalékát kell felszerelni töltést biztosító kábelekkel a megfelelő mennyiségű energia átadása érdekében. Ezek a szakaszok kizárólag akkor aktiválódnak, ha egy OLEV közelít feléjük. A töltés közben a környezet felé elszökő sugárzás szintje pedig még akkor is bőven a nemzetközileg elfogadott határérték alatt van, ha közvetlenül a töltődő jármű mellett állunk.
Az egyes utak 5–15 százalékának átépítése első pillantásra nem tűnik túl nagy vállalkozásnak, valójában azonban nagyon is jelentős munka, hiszen teljes hosszán érinti az útszakaszt, mivel azon nagyrészt egyenletesen célszerű elosztani a töltést biztosító kábeleket.
Leave a comment
You must be logged in to post a comment.