Az első elektromos közút

This picture taken on August 6, 2013 shows an Online Electric Vehicle (OLEV) running a commercialized test drive at a bus stop in Gumi, 200 km southeast of Seoul. South Korea is launching the world's first 'road-powered' electric vehicle network, where power is drawn magnetically from buried electric strips.    REPUBLIC OF KOREA OUT  NO ARCHIVES  NO INTERNET    RESTRICTED TO SUBSCRIPTION USE     AFP PHOTO/YONHAP

Az első elektromos közút

Nincs hozzászólás a(z) Az első elektromos közút bejegyzéshez

Dél-Koreában átadták a világ első olyan közhasználatú úthálózatát, amely menet közben, elektromágneses indukció révén tölti fel a rajta haladó elektromos járműveket. A rendszer nagy előnyei közé tartozik, hogy az ilyen utakra készült járművekbe kisebb akkumulátor is elegendő, illetve nincs szükség töltőállomásokra, hiszen az út felszíne alatt futó kábelek gondoskodnak az utánpótlásról.

Az üzembe állított elektromos úthálózat Gumi városában található, és összesen 24 kilométer hosszú. Jelenleg mindössze két speciális busz képes kihasználni az utak nyújtotta lehetőséget.
A rendszer első verzióját még 2010-ben helyezték üzembe a szöuli állatkertben.

Az OLEV (Online Electric Vehicle) rendszerű buszok az út fel­színe alatt nagyjából 30 centiméterrel elhelyezett kábelekből, közvetlen érintkezés nélkül, elektromágneses indukció révén nyerik energiájukat.
A teljes útvonal mindössze 5–15 százalékát kell felszerelni töltést biztosító kábelekkel a megfelelő mennyiségű energia átadása érdekében. Ezek a szakaszok kizárólag akkor aktiválódnak, ha egy OLEV közelít feléjük. A töltés közben a környezet felé elszökő sugárzás szintje pedig még akkor is bőven a nemzetközileg elfogadott határérték alatt van, ha közvetlenül a töltődő jármű mellett állunk.

Az egyes utak 5–15 százalékának átépítése első pillantásra nem tűnik túl nagy vállalkozásnak, valójában azonban nagyon is jelentős munka, hiszen teljes hosszán érinti az útszakaszt, mivel azon nagyrészt egyenletesen célszerű elosztani a töltést biztosító kábeleket.

About the author:

Leave a comment

Back to Top